Home » Diensten » Employer Branding

Een sterk werkgeversmerk bindt huidige medewerkers aan jouw bedrijf en heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht op potentiële medewerkers.

Versterken van je werkgeversmerk

Waar vroeger het uitschrijven van een vacature genoeg was, gaat het op de huidige arbeidsmarkt veel meer om het ‘verleiden’ van potentiële medewerkers. Maar hoe laat je geïnteresseerden zien dat jij een aantrekkelijke werkgever bent? En wat zijn de juiste triggers om ze voor jouw bedrijf te laten kiezen? Het antwoord op deze vragen is ‘employer branding’.

Unieke merkidentiteit

Jouw ‘werkgeversmerk’ is de beleving die zowel huidige als oud-medewerkers hebben bij jou als werkgever. Om positieve invloed te kunnen uitoefenen op dit imago, is bewust stilstaan bij wie jij wilt zijn als werkgever de eerste stap. Daarom gaan we samen met jou op zoek naar het unieke DNA van jouw werkgeversmerk. We staan stil bij jouw drijfveren, corporate story, merkwaarden en unieke karakter. Kortom: alles wat jouw (werkgevers)merk aantrekkelijk en bijzonder maakt.

Uitgebreide persona’s

Om te weten wat je potentiële medewerker drijft om voor jou te kiezen, moet je weten wie hij of zij is. Daarom houden we interviews met mensen uit de verschillende categorieën waarin jij nieuwe medewerkers zoekt. Deze werken we uit in ‘persona’s’. Deze persona’s geven inzicht in de eigenschappen van jouw potentiële medewerkers, wat ze (on)belangrijk vinden, waar ze naar op zoek zijn en op welke manier en op welke plekken ze naar een baan zoeken.

Candidate journey

Begrijpen welke fases kandidaten doorlopen in hun zoektocht naar een baan is cruciaal om het wervingsproces optimaal in te richten. Voordat kandidaten bij jou solliciteren, gaan ze namelijk een uitgebreid (soms onbewust) besluitvormingsproces door. Om erachter te komen hoe en op welke momenten potentiële medewerkers met jouw merk in contact komen, brengen we hun candidate journey in kaart.

Employer Value Proposition

Wanneer we de identiteit van jouw werkgeversmerk hebben bepaald, we weten wie je toekomstige medewerkers zijn en hoe hun zoektocht naar een nieuwe baan eruitziet, kunnen we jouw Employer Value Proposition (EVP) formuleren. Je EVP is de belofte die jij als werkgever doet om (nieuw) talent aan je te binden. Het is daarmee zowel de kern van je arbeidsmarktcommunicatie als van je wervingscampagnes.

Een goede EVP helpt geïnteresseerde kandidaten bij het vinden van een antwoord op vragen als:

  • Waarom past jouw merk bij mij?
  • Wat heeft jouw merk mij te bieden?
  • Waarom zou ik hier willen werken?

Arbeidsmarktcampagne

De volgende stap is de doorvertaling van je merkidentiteit en EVP naar een aansprekende arbeidsmarktcampagne. Ons creatieve team ontwikkelt een creatief concept waarmee we invulling geven aan de ‘look and feel’ en ‘tone of voice’ van jouw werkgeversmerk en de bijbehorende arbeidsmarktcampagne. We creëren hiermee het gezicht en de verhaallijn van jouw werkgeversmerk.

Meer diensten

Bij Byngo combineren we employer branding met recruitment marketing en werving & selectie. Zo zorgen we er niet alleen voor dat je de juiste mensen vindt, maar ze ook behoudt.

recruitment
marketing

Recruitment marketing werkt pas écht als deze perfect aansluit op de candidate journey. Dit doen we met aansprekende en conversiegerichte campagnes.

werving &
selectie

Een proactieve en nauwkeurige opvolging verhoogt de kwaliteit en maakt het verschil in een concurrerende arbeidsmarkt waar talent schaars is.

Linker Afbeelding

Wij staan te springen om jouw werkgeversmerk te versterken

Rechter Afbeelding

Bel of e-mail ons

Laat je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.